Tegenwoordig willen we verhalen horen. Hachelijke of avontuurlijke verhalen, herkenbaar in de persoonlijke- of werksituatie. Met een pakkende storytelling krijg je aandacht.
Edward is in 1984 begonnen met zijn audiovisuele bedrijf. In al die jaren heel veel meegemaakt, ups and downs, ontwikkelingen en avonturen, maar heeft hij ook zo aan de afgrond gestaan dat bijna de stekker uit het bedrijf moest. Maar hij heeft zich herpakt. Daar valt veel over te vertellen.
In 2018 debuteert Edward met de thriller De Huns. De logline: Een jonge archeoloog uit Loppersum stuit op een mysterieus hunebed waar de tijdlijnen van Vincent van Gogh (1883), de omstreden Drentse dominee Johan Picardt (1660) en het Trechterbekervolk (3000VC) elkaar kruisen. Een tijd-ruimtecomplot met tentakels tot in het Vaticaan. Een turnpager om een avondje zoet mee te zijn. Maar Edward wil met het verhaal ook iets anders vertellen, een onderliggende verhaallijn: de Huns zijn de ‘lonely few’, de rijken der aarde, de machtswellustigen. Zij hebben controle over geld, tijd en ruimte. De kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter. De aarde is de grote verliezer en gaat ten onder aan menselijk handelen.
Als ondernemer én als schrijver weet Edward zijn verhalen te projecteren op uw situatie (organisatie, bijeenkomst of congres), waarbij hij de spijker op zijn kop slaat. Dit kan in de vorm van een lezing, een interview of interactief debat. Met een lach, een traan of emotioneel moment, zodat de boodschap, die u aan uw medewerkers of deelnemers wilt overbrengen, beklijft.